סוכרתיים? איזה פעילות ספורטיבית כדאי לכם לעשות?

פעילות ספורטיבית לסוכרתיים

בעבור מבוגרים כמו גם בני נוער שאובחנו עם סוכרת, פעילות גופנית היא חלק בלתי נפרד וחשוב מאוד מהיכולת לווסת את רמות הדם כמו גם ליצור איכות חיים משופרת, לצד המחלה. למעשה, חשוב להבין כי לפעילות גופנית יש משמעות אדירה מבחינת היכולת להפחית את רמת ההמוגלובין בדם לצד יצירת שליטה על לחץ הדם ובהתאם לכך גם על ויסות שומני הדם. מחקרים שנערכו בתחום מצאו כי סוכרתיים שהקפידו על פעילות גופנית קבועה הציגו מדדים טובים יותר מאשר סוכרתיים שלא התאמנו כלל ועל כן אם אתם מאובחנים עם סוכרת – זה הזמן לנעול את נעלי הספורט ולהתחיל להתאמן באופן קבוע.

אימון בעבור סוכרתיים – מה חשוב לדעת?

מאחר ופעילות גופנית תורמת באופן משמעותי לירידה במשקל כמו גם מסייעת לווסת את רמות הסוכר בדם, חשוב מאוד להתחיל ולהתאמן באופן מבוקר ועם התאמה לסרגל המאמצים האישי. מאחר והיתרונות בפעילות גופניות עולים בעשרות מונים על הסיכונים הכוללים בין היתר יתר לחץ דם, כיבים ברגליים או סכנה של התעלפות במידה ורמת הסוכר גבוהה בזמן פעילות גופנית מאומצת. שילוב של פעילות זו ביחד עם מוצרים לסוכרתיים יכולה לא רק לסייע לטובת יצירת איכות חיים משופרת אלא גם להפחית במשקל, וזאת בשל העובדה כי רוב הסוכרתיים המאובחנים עם סוכרת סוג 2 סובלים מעודף משקל שמשפיע על רמות הסוכר ובהתאם לכך גורם להתפרצות של סוכרת. ע"פ איגוד הבריאות האמריקאי וגם הישראלי, הפעילות הספורטיבית המומלצת למבוגרים שמאובחנים עם סוכרת צריכה להתבצע בעצימות בינונית ולמשך כ 150 שעות בשבוע. יחד עם זאת, האיגוד גם ממליץ בעבור סוכרתיים שנמצאו כשירים לשלב גם פעילות אירובית בעצימות גבוהה למשך 75 דקות, אולם במידה וישנן מחלות רקע, ההמלצה היא לבצע את הפעילות הגופנית בהתאם לסרגל המאמצים ותוך פיקוח מתמיד על רמות הסוכר בדם.

מהי הפעילות המומלצת לסוכרתיים?

ההמלצה לסוכרתיים המאובחנים עם סוכרת סוג 1 כמו גם סוכרת סוג 2 היא להקפיד על שילוב של פעילות אירובית כמו למשל הליכה לצד פעילות המשלבת עבודה על השרירים כמו למשל יוגה או הרמת משקולות. רצוי להעלות את תדירות הפעילות הגופנית במשך השבוע, כל זאת מתוך מטרה ליצור תמהיל אימונים מגוון בפיקוח של מדריך כושר מוסמך אשר יכול לבנות תוכנית פרטנית המותאמת לרקע, גיל וכמובן למשקל. שימוש קבוע בשעון דיגיטלי אשר מאפשר לספור את הצעדים יכול לסייע לכם מאוד להתמיד בפעילות כמו גם לבחון את גרף השיפור, כל זאת מתוך מטרה לסגל את הפעילות הגופנית כחלק בלתי נפרד מסגנון החיים. כפי שציינו בתחילת המדריך, לספורט יש חשיבות עצומה מבחינת היכולת לווסת את רמות הסוכר ולהפחית במשקל, כחלק מהטמעה של שינויים באורח החיים שיגיעו לידי ביטוי בשליטה ברמות הסוכר ואפילו בדחיקה של סוכרת סוג 2.

דגשים חשובים לאחר האימון

לאחר האימון חשוב מאוד לבדוק את רמות הסוכר בדם מאחר ועלולים להופיע סימנים של היפוגליקמיה ועל כן נדרש לנטר את רמות הדם. אם אתם משתמשים במזרק אינסולין, וודאו כי אתם לוקחים אותו לאימון שלכם כך שאם רמות הסוכר יקפיצו תוכלו להזריק ובהתאם לכך להפחית אותן. בנוסף, בדיקות תקופתיות אצל הרופא הן חשובות לטובת בדיקת מדדים וכן בחינת ההתאמה של הפעילות הגופנית הנבחרת, כל זאת כחלק ממעטפת רפואית שתבטיח כי אתם לא רק דואגים לעצמכם אלא גם מקפידים על ניטור קבוע של רמות הסוכר באמצעות מכשיר המדידה, לפני ולאחר האימון.

לסיכום

ההשפעה של פעילות גופנית על סוכרתיים היא בעלת אפקט דרמטי על איכות החיים כמו גם על ויסות רמות הסוכר בדם. הקפדה על פעילות סדירה המתבצעת תוך שילוב של מספר סוגי אימונים לא רק תועיל לכם, אלא גם תהפוך את ההתמודדות עם הסוכרת בצורה טובה יותר.

 

המידע באתר הוא לא חוות דעת רפואית או המלצה רפואית מכל סוג שהוא, כדי לקבל את הטיפול המדויק לצורך הטיפול בבעיה יש לפנות לרופא ו/או למומחה בלבד.

נגישות