מה הקשר בין פעילות גופנית לליחה?

החורף הגיע, ויחד עם השיעולים, הצינון ודלקות הריאות אנחנו עלולים לסבול מליחה מוגברת. יש כמובן גם מי שסובלים מליחה בלי קשר לחורף, ובכל מקרה מדובר על עניין שמהווה מטרד לא קטן ובמקרים רבים גם סכנה בריאותית. אחת הדרכים שמאפשרת לכם לטפל היטב בליחה היא באמצעות פעילות גופנית מאומצת, וכאן תוכלו להבין בדיוק איך זה משפיע.

ליחה

ליחה, בדיוק כמו הפרשות אחרות מהגוף שלנו, חיונית לתפקוד התקין של הגוף. גם אם היא עלולה להוות מטרד, עצם קיומה של הליחה לא אמור להצביע בהכרח על בעיה. הליחה היא למעשה אוסף של הפרשות שונות ממערכת הנשימה, והיא אף מגנה על המערכת מפני חדירה על גופים ועצמים לא רצויים. הבעיה מתרחשת כאשר המינון של הליחה גובר, מה שיכול להצביע על בעיה מסוימת. ליחה שקיימת בכמות גבוהה יכולה להצביע על כך שאנחנו חולים, סובלים מזיהום כלשהו או בעיה בריאות. אז מהן השיטות להוציא ליחה? במקרים הללו טיפול מניעתי בגורם לליחה הוא הדרך הטובה להיפטר ממנה.

ליחה כרונית

הבעיה מתחילה כאשר בלי שום קשר למחלה, אנחנו סובלים מכמות ליחה לא סבירה בצורה קבועה. הרפואה הקונבנציונלית לא תמיד מצליחה לאבחן את הבעיות שגורמות לליחה כרונית מה שלא מאפשר לה להציע דרך טיפול הולמת למצבים הללו. במצבים האלה קיימות בפניכם מספר אפשרויות טיפול, ואנחנו נציג אפשרות שרבים לא מכירים והיא טיפול בליחה באמצעות פעילות ספורטיבית.

פעילות גופנית

כאשר מדברים על פעילות גופנית, אנחנו מתייחסים כאן בעיקר לפעילות גופנית אירובית, פעילות שהדגש שלה הוא בשיפור סיבולת לב – ריאה. מדובר על פעילות רציפות שבהן מופעל מאמץ במינון יחסית קבוע לאורך זמן רב. הדוגמאות הרווחות לפעילויות הללו הן כמובן הליכה וריצה, רכיבה על אופניים, שחייה וחתירה.

חשוב להבין שבמצב הרגיל הריאות שלנו לא פועלות במלוא היכולת שלהם, מה שגורם רק לחלק קטן מהריאה לעבוד. האזורים בריאה שעובדים הם אזורים שאליהם נכנס אוויר ומהם יוצא כמובן אוויר מה שלמעשה גורם לכך שהם נהנים מחילוף חומרים קבוע. הבעיה מתחילה בדרך כלל מהאזורים בריאה שלנו שבמצבי מנוחה לא עובדים.

הצטברות של חיידקים או גורמים לא רצויים בחלקים האלה של הריאה מתרחשת עקב העובדה שלא מתחולל בהם תהליך חילוף החומרים שקורה בחלקים האחרים של הריאה. החיידקים מצטברים, שום דבר לא מוציא אותם משם, ואז הדרך לליחה מרובה קצרה מאוד.

מה הקשר בין פעילות גופנית לליחה?

השפעת הפעילות הגופנית

ברגע שאנחנו מבצעים פעילות גופנית בצורה סדירה, לאחר זמן מסוים של מאמץ אנחנו נגיע לכך שהריאות שלנו יעבדו בתפוקה גבוהה יותר, כלומר יותר חלקים מהריאה שלנו יצטרכו לקחת חלק במאמץ הנשימתי. מה שזה גורם זה שכל החלקים של הריאה נהנים מחילוף חומרים קבוע, ולכן הצטברות של ליחה יכולה להימנע בצורה טבעית ונקייה.

אפשרויות אחרות

על אף החשיבות הרבה של הפעילות הגופנית במניעת ליחה, לעיתים היא לא תעזור בשל העובדה שישנם גורמים נוספים שיכולים לגרום לליחה מוגברת. במקרים הללו אתם יכולים לעשות שימוש בפתרונות שונים שאותם הרפואה הטבעית מציעה לכם כדי לגרום לכך שהגוף שלכם לא יסבול מליחה מוגברת. הדבר החשוב ביותר הוא לשמור על איזונים, ולזכור שהליחה היא רק סימפטום.

לסיכום

ליחה בכמות מוגברת היא הפרעה כרונית שרבים סובלים ממנה כל הזמן, ולא מעטים חווים אותה בעוצמה במהלך החורף. אחת האפשרויות שיכולות לעזור לכם להיפטר מהליחה היא בעזרת פעילות גופנית מאומצת שמאפשרת לכם לאמץ כמה שיותר חלקים מהריאות שלכם. כך אתם גורמים לחילוף חומרים בכל הריאה, מה שיכול למנוע הצטברות ליחה.

המידע באתר הוא לא חוות דעת רפואית או המלצה רפואית מכל סוג שהוא, כדי לקבל את הטיפול המדויק לצורך הטיפול בבעיה יש לפנות לרופא ו/או למומחה בלבד.

 

נגישות